Incepe o cariera de freelancer Partea III

Intelege-ti clientul ideal

Poate deveni putin confuz cand auziti ca altii va spun sa dezvoltati o persoana care reprezinta clientul ideal. In realitate, nu toti dorim clientul sa fie unul cu buzunare grase si ne va angaja pentru toate proiectele?

Mai degraba decat visul la existenta acestui client, ganditi-va realist. Daca vrei sa fii grafic designer, gandeste-te la cine va avea nevoie de serviciile tale. Sunt intreprinderile mici care au nevoie de un logo? Ce zici de a ajuta directorii creativi ai unor reviste independente?

Fiecare are propriul set de provocari si nevoi. De aceea, veti dori sa renuntati la o zona in care doriti sa va specializati, astfel incat clientii sa va gaseasca si viceversa. Asta nu inseamna ca nu va puteti extinde intervalul in timp ce mergeti inainte. Odata ce ati devenit stabili intr-o zona, nu ezitati sa experimentati. Cu toate acestea, trebuie sa va asigurati ca abilitatile dvs. sunt coerente daca intentionati sa oferiti mai mult de un serviciu.

De exemplu, sa presupunem ca sunteti un designer grafic. Ar fi ciudat daca oferiti desene de logo-uri impreuna cu scaune de birou. In schimb, ia in considerare ramificarea in proiectarea de site-uri web sau sabloane blog.

Construiti-va marca

In afara de toate matematica financiara, acum vine distractia: dezvoltarea brand-ului dvs.! Asta inseamna ca vei avea nevoie de un logo, o linie de etichete, o paleta de culori, etc.

S-ar putea sa va ganditi ca este o mare pierdere de timp, dar dimpotriva, este absolut necesar. In calitate de freelancer, sunteti ca o afacere de mers pe jos, care respira. Atunci cand un freelancer are un brand bine dezvoltat, va ofera o mai buna vizibilitate in randul unei mari de alti liber profesionisti in aceeasi nisa.

Un plan de afaceri va va ajuta sa raspundeti la urmatoarele intrebari: De ce incepeti activitatea dvs. de freelancing? Unde va vedeti voi in cinci ani? Care sunt obiectivele pentru tot anul?

Ganditi-va la un plan de afaceri ca o promisiune.  Utilizati planul de afaceri pentru a va inspira, nu pentru a va intimida.